Haags Beat Festival met

Jan Akkerman & My Brainbox ft. Bert Heerink – George Baker – Rob Bolland (Falco) – Rinus Gerritsen (Golden Earring) – The Crazy Rockers – Pat Smith – Hallo Venray – The Scarlets – The Stangs –  PlusSupportAct – Urban Heroes: Evert Nieuwstede & Jaap de Jonckheere – Florence Rockt – The Magic Strangers

Haags Beat Festival

Op zondag 23 juli van 13.00 – 22.00 uur presenteert Stichting Popagenda Scheveningen in samenwerking met het Zuiderparktheater: Haags Beat Festival! De organisatie en het openluchttheater willen met dit festival graag:

• Een eerbetoon brengen aan de artiesten die Den Haag voor eeuwig op de kaart hebben gezet in de geschiedenis van de popmuziek.
  • Haagse muziekiconen onderscheiden.
  • Een behoefte van de ‘oudere doelgroep’ vervullen. Zonder een doelgroep te willen uitsluiten, is dit festival voor uniek voor de mensen die het ontstaan van Den Haag als Beatstad nummer 1 hebben meegemaakt.
  • De jongere (muziektalent)doelgroep bereiken én laten optreden vanwege de cultuurhistorische waarde en de functie als rolmodel van de artiesten uit de jaren 60.

Programmering

De organisatie heeft een programma samengesteld om je vingers bij af te likken: George Baker, Jan Akkerman & My Brainbox ft. Bert Heerink, Rinus Gerritsen, Rob Bolland, The Crazy Rockers, Urban Heroes: Evert Nieuwstede & Jaap de Jonckheere, The Magic Strangers, Pat Smith, Hallo Venray, The Stangs, The Scarlets, PlusSupportAct, Florence Rockt en meer. De beschrijving en het tijdschema verschijnen ruim vóór aanvang van het festival in verschillende mediakanalen. Voorts delen artiesten uit de Beatgeneratie prachtige anekdotes, gevoed door dagvoorzitter/presentator Fred Zuiderwijk. Wie deze artiesten zijn, blijft nog even een verrassing.

Eten en drinken

Met een traditioneel Indische cateraar en verschillende kleurrijke foodtrucks binnen de poorten van het openluchttheater, maakt de organisatie het feest compleet: samen eten, drinken, kletsen, meet & greet, dansen en genieten van muziek!

Over Stichting Popagenda Scheveningen

Stichting Popagenda Scheveningen heeft onder meer als doel live muziek in elk stadsdeel van Den Haag te promoten door het bedenken en organiseren van (grote) popcultuur-maatschappelijke evenementen en festivals voor inwoners, bezoekers en ondernemers van het betreffende stadsdeel.

Tickets: www.zuiderparktheater.nl/agenda/haagsbeatfestival-115642
– Voorverkoop: € 10,00*
– Aan de poort: € 15,00
– Ooievaarspas: € 5,00

Haags Beat Festival | Zondag 23 juli | Zuiderparktheater | Aanvang 13:00 uur | Einde: 22.00 uur | Tickets: € 10,00 in de voorverkoop online | € 15,00 aan de poort |  www.facebook.com/HaagsBeatFestival | www.haagsbeatfestival.nl | www.zuiderparktheater.nl

*1 euro reserveringskosten in de voorverkoop

Dit festival is mogelijk gemaakt door Gemeente Den Haag-Stadsdeel Escamp!

EINDE PERSBERICHT

———————————————————————————————————————
Noot voor de redactie: v
oor meer informatie kunt u contact opnemen met Alexander Serban |